"Na českém i polském trhu v roce 2017 akcelerovala poptávka po zájezdech," uvedl Pavlov. Pro obě země bylo podle něj typické i to, že nabídka last minute zájezdů byla výrazně menší než obvykle.
Předprodeje zájezdů na příští léto jsou v meziročním srovnání o 30 procent vyšší. "V Česku příští rok očekáváme nárůst prodejů zhruba o 15 procent, v některých destinacích ale už budeme narážet na omezení, které představují limitované kapacity," dodal šéf marketingu Alexandrie Petr Šatný.
Do Řecka podle něj příští rok odletí až 350.000 turistů, do Turecka zhruba 150.000. "Dále poroste i zájem o Bulharsko, který stoupá dlouhodobě. Může se zvýšit až o 15 procent na přibližně 120.000 návštěvníků z ČR," řekl Šatný.
CK Alexandria dnes začne distribuovat katalog zájezdů na léto 2018. Stejně jako většina ostatních cestovních kanceláří ustoupila od souběžného tisku ceníků. "Ceny se budou v příštím roce čím dál častěji dynamicky měnit směrem nahoru i dolů," dodal Pavlov.
Alexandria patří k největším tuzemským CK spolu s Exim tours, Fischerem, Čedokem a Blue Style. Exim tours loni dosáhla tržeb ve výši čtyř miliard korun. Také tržby cestovní skupiny Fischer v ČR a na Slovensku byly na úrovni čtyř miliard korun.
Češi loni podnikli 4,3 milionu delších cest, ve srovnání s rokem 2015 o 70.000 více. Celkový objem ročních tržeb z cestovního ruchu dosahuje v ČR zhruba 45 miliard korun. Z toho prodej zájezdů dosahuje téměř 30 miliard korun, prodej ubytování a dopravy 10,2 miliardy a ostatních služeb 4,6 miliardy korun.