Příprava projektu měla podle původních plánů již začít, ale letos v lednu podal spolek Vsetínské fórum, jehož členy jsou zastupitelé města Michal Berg a Tomáš Husa, odvolání proti územnímu rozhodnutí. Namítali, že obchodní galerie bude stínit okolním budovám a že je v ní naprojektováno málo parkovacích míst. Námitkou se podle starosty Jiřího Růžičky (KDU-ČSL) zabývalo ministerstvo pro místní rozvoj, které jí nevyhovělo. "Krajský úřad Zlínského kraje odvolání zamítl a potvrdil rozhodnutí vsetínského stavebního úřadu," uvedl již dříve Růžička.
Projednáním připomínek se však stavba zdržela, Valatrans pak městu sdělil, že může od projektu odstoupit. Městu by to však zkomplikovalo vlastní investici, ohrozilo by to také navazující rekonstrukci nádraží. "Pokud by Valatrans od svého záměru odstoupil a jen by opravil stávající budovu, nerozšíříme ulice Žerotínova a Nádražní, a došlo by ke komplikaci s dopravním terminálem," varoval starosta, podle něhož město potřebuje garáže, aby zajistilo dost parkovacích míst pro nové nádraží. "Museli bychom to kompletně přeprojektovat jinak, přineslo by to značné náklady," uvedl Růžička.
Město podle něj se společností Valatrans neustále jedná, zda bude stavět celou obchodní galerii či jen opraví stávající budovu. "Do konce listopadu se to musí rozhodnout. Pokud se Valatrans rozhodne, že do investice velké varianty půjde, musíme být smluvně připravení, abychom mohli hned začít," řekl Růžička, podle kterého by se tím alespoň částečně vykompenzovalo zdržení. Ještě do konce roku se počítá se zahájením stavby v ulici Smetanova a přeložkou sítí, bez které není možné nákupní galerii stavět. Pokud bude příznivé počasí, mohlo by se začít pracovat také na podzemní části stavby. "Město by mělo vysoutěžit dodavatele své stavby a koordinovat stavby tak, aby se vzájemně nenarušovaly," uvedl Růžička.
Někteří zastupitelé dnes označili smlouvu za nevyváženou, nelíbilo se jim zejména vyčíslení navýšení nákladů společnosti asi o 20 procent kvůli zdržení projektu. Do smlouvy proto doplnili, že žádná strana si nemůže nárokovat kompenzace. Podle většiny zastupitelů město potřebuje realizovat svou investici a zejména nepřijít o obnovu nádraží. Pro smlouvu o společné investici hlasovalo 15 z 19 přítomných zastupitelů, čtyři se zdrželi.