Pověřená ředitelka brněnského závodu ŘSD Věra Hoderová ČTK řekla, že je příprava některých staveb pomalejší kvůli tomu, že jsou závislé na Zásadách územního rozvoje Jihomoravského kraje. Soud je zrušil v roce 2012 a kraj nyní připravuje nové. ŘSD spravuje státní silnice první třídy, rychlostní silnice a dálnice.
Vokřálovi vadí, že se u organizace neustále mění vedení a že brněnský závod nemá delší dobu šéfa. Do výběru nového ředitele ho vede právě Hoderová. "Kvůli neustálým změnám nemůže ředitelství dobře pracovat, to je potřeba změnit," řekl Vokřál.
Primátor i hejtman se shodli na tom, že pokud projekty nebudou dobře připravené, vznikne problém s jejich realizací. "Pokud se nepodaří nastartovat proces řízení Ředitelství silnic a dálnic jako takového, budeme čelit dalším problémům," uvedl Vokřál. Doplnil, že on i Hašek intervenují u Ťoka, aby se situace na ředitelství vyřešila co nejrychleji.
Brno považuje za nejdůležitější postavit další úsek velkého okruhu v části Žabovřeská. "Příprava běží a není to tak, že by stavby stály. U velkého městského okruhu máme tři stavby ve fázi přípravy. Nejdál je úsek Žabovřeská a dále dva úseky navazující za Husovickým tunelem. Je to Tomkovo náměstí a Rokytova," řekla Hoderová. Podle ní je však stavba velkého městského okruhu záležitostí náročnou jak z hlediska technického, tak majetkoprávního. Stavba úseků Žabovřeská i Tomkova náměstí by měly začít do roku 2020, třetí část Rokytova až po roku 2020.
S prací ŘSD není spokojený ani Hašek. "Ve vazbě na zpracovávané zásady územního rozvoje chceme řešit severní a jižní propojení kraje rychlostními silnicemi R43, R52 a další komunikace. Znojmo chce lepší napojení na Brno, Břeclav bude řešit R55 směrem na Hodonín. Dalších dopravních priorit, které roky centrální vláda neřeší, je řada," zdůraznil Hašek.
Podle něj snaha kraje nebo města nestačí. "Můžeme mít tisíc proklamací, ale nepohneme se z místa, pokud nebude jasná dohoda, že se Ředitelství silnic a dálnic rozpohybuje a začne chystat investiční záměry a konkrétní projektové dokumentace a žádat o stavební povolení," uvedl Hašek.
Podle Hoderové je situace s rychlostními silnicemi jiná, než jaká je u velkého městského okruhu. "Brno má platný územní plán, stavby okruhu mohou pokračovat. Ale rychlostní silnice jsou závislé na zásadách územního rozvoje, které nejsou," řekla Hoderová.