Praha podle ministerstva pochybila, když před schválením předpisů nepožádala o notifikaci Evropskou komisi. Hudeček s tím ale nesouhlasí. Tvrdí, že podle právních analýz města žádná notifikace nutná není. "Náhlou výzvu ministerstva považujeme za účelovou," uvedl. IPR, který stavební předpisy vypracoval, sdělil ČTK, že notifikace se vztahuje jen na technické předpisy pro průmyslově vyráběné výrobky a služby platné na celém území státu, nebo jeho větší části. To podle institutu Praha není. Výzvu od ministerstva zatím Praha nedostala. Ředitelka odboru stavebního řádu ministerstva Marcela Pavlová uvedla, že ode dne doručení bude mít město 60 dnů na zjednání nápravy.

Podle předpisů nebudou v Praze vznikat nové samostatně stojící billboardy, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit. Kromě regulace reklamy nad šest metrů čtverečních předpisy nastavují pravidla výšky budov, omezují rozšiřování města na úkor volné krajiny a upřednostňují zástavbu proluk a nevyužívaných území.

Kdyby ministerstvo pozastavilo platnost nových předpisů, vyvolalo by to podle městské organizace IPR chaos na stavebních úřadech. "Byla by uvolněna regulace na celém území Prahy včetně památkové rezervace, což by umožnilo umisťovat billboardy bez jakéhokoliv omezení velikosti. Dále by mimo jiné byla zrušena výšková regulace, požadavky na stromořadí v ulicích a byly by uvolněny požadavky na parkování," uvedl mluvčí institutu Marek Vácha. "Nerozumím, proč MMR nevzneslo své požadavky po schválení v červenci 2014, ale až těsně po nabytí účinnosti dne 1. října," doplnil hlavní koordinátor předpisů z IPR Pavel Hnilička.

Podle společnosti Bigmedia jsou ale předpisy pro provozovatele venkovní reklamy likvidační. V rámci silné protestní kampaně firma nejprve zahltila Prahu billboardy mířícími proti předpisům a nakonec přelepila volební billboardy TOP 09. Po rozhodnutí soudu plakáty musela znovu vylepit. TOP 09 v pondělí podala proti Bigmedia žalobu.