Etiopie je zhruba v polovině pětiletého plánu, který předpokládá téměř ztrojnásobení celkové délky silniční sítě a zahájení výstavby nových železničních tratí o délce 5000 kilometrů.

Cílem velkého soustředění zdrojů na infrastrukturní projekty je napojit na dopravní tepny odlehlé regiony Etiopie. Na výstavbu silnic a železnic je z balíku unijní pomoci vyčleněno 49 milionů eur. Dalších 50 milionů půjde na boj proti důsledkům sucha na jihu a východě Etiopie a zbylých 40,4 milionu je pro porodnice.

OSN nedávno konstatovala, že v otázce zlepšování zdraví těhotných matek Etiopie učinila malý pokrok a že úmrtnost rodících matek v Etiopii patří k nejvyšším na světě.

Investice se v Etiopii projevily mimo jiné tím, že země větší část uplynulého desetiletí vykazovala dvouciferné růsty HDP.

Mezinárodní měnový fond (MMF) předpokládá, že etiopská ekonomika v příštích dvou letech poroste vždy o 7,5 procenta, ale také upozorňuje, že vyžaduje restrukturalizaci ve prospěch větších investic v soukromém sektoru. Už se totiž objevily známky toho, že obrovské veřejné výdaje brání přístupu soukromých firem k úvěrům.

I při rychlém ekonomickém růstu Etiopie zůstává jedním z největších příjemců rozvojové pomoci na světě.