"Náš rozpočet v řádu desítek milionů korun každý rok roste, což je jednak dáno tím, že se snažíme zkvalitňovat nabídku, jednak tím, že hudebníci rapidně zvyšují požadavky na své honoráře. Je to logické, protože živá hudba se stává stěžejním pilířem toho, co je živí. Zároveň cítíme tlak návštěvníků, aby se nezdražovalo vstupné. Nedalo by se to dělat bez sponzorů," řekl ČTK pořadatel festivalu Metronome Martin Voňka.
Přesné rozpočty festivalů pořadatelé obvykle nezveřejňují. Loňským rekordmanem byl Colours of Ostrava, jehož rozpočet se blíží částce 80 milionů korun. Ten letos překoná Aerodrome přesunutý z Prahy do Panenského Týnce. Za festivalem stojí slovenský investor a miliardář Igor Rattaj. "Není to tak tvrdý byznys. Člověk k němu musí mít lásku i jiné pohnutky než pouze peníze," řekl v pořadu Za scénou finančník, který si vzal za vzor budapešťský Sziget.
Bez sponzorů a dotací se pořadatelé festivalů neobejdou. Příjem ze vstupného však činí často jen 15 až 20 procent milionových rozpočtů festivalů. Ceny vstupenek na největší festivaly se pohybují kolem 2000 korun, cena je však pružná. S několikaměsíčním předstihem si je zájemci mohou pořídit s výraznou slevou.
Mnohé z prázdninových hudebních festivalů vykazují desetitisícovou návštěvnost. Třeba pražský Metronome loni přivítal 16.000 návštěvníků, dvakrát více než rok předtím. Colours of Ostrava zaznamenal rekordních 43.000 až 46.000 lidí. Přesnou návštěvnost pořadatelé neuvedli. Ve Vizovicích na Zlínsku navštívilo Masters of Rock 25.000 návštěvníků z 38 zemí světa. V Milovicích na Nymbursku na akci Votvírák, která je zaměřená převážně na hudbu v provedení českých a slovenských interpretů, bylo 40.000 lidí několika generací. Zavedeným festivalům však v posledních letech narůstá konkurence v podobě městských slavností, které za dotované vstupné nabízejí vystoupení známých interpretů.
Hudební fanoušci se loni museli rozloučit s kultovním festivalem Trutnoff Open Air. Jeho pořadateli Martinu Věchetovi se akci přezdívanou Český Woodstock nepodařilo přesunout do městyse Mladé Buky, kde se proti festivalu v petici vyslovilo 80 procent obyvatel. Naopak nové festivaly vznikají.