"Velice mě překvapilo, kolik lidí to nádraží má rádo nejen v Mimoni, ale v celém Podještědí a v Ralsku. Jak ochotně odevzdávali hlasy, dokonce mě zastavovali na ulici a ptali se, jestli mám s sebou podpisový arch," uvedl při převzetí ceny Jiří Šťastný, který nádraží do soutěže přihlásil. Podle místostarosty města Stanislava Balouna právě Šťastný o rekonstrukci nádraží v Mimoni dlouhodobě usiloval.

Rekonstrukce vrátila nádraží v Mimoni do původní podoby z roku 1900, kdy začalo sloužit veřejnosti. Zmizely různé přístavby, které k původní budově postupem let přibyly, obnovy se dočkaly i historické fasády z lícového zdiva, tedy obnažených cihel. V minulosti je překryl nános žluté barvy.

Na druhém místě se umístilo nádraží v Uherském Brodě. Loňský titul nejkrásnějšího nádraží získalo nádraží Nový Jičín - město. V předchozích ročnících ocenění získala nádraží v Brně - Chrlicích, v Rynolticích na Liberecku, východní nádraží v Opavě, nádraží Uherské Hradiště, Ostroměř u Hořic a v Trutnově. Mezi ostatními nominovanými nádražími do letošního ročníku pak byly například Harrachov, Mariánské Lázně, Vodňany, Studénka, nebo Teplice nad Bečvou.

Občanské sdružení pořádá soutěž od roku 2007. Spolupracují s ním například Plzeňská dráha, České dráhy, Jindřichohradecké místní dráhy, Správa železniční dopravní cesty, Posázavský Pacifik nebo občanské sdružení ŽelPage. V Česku existuje na 2500 zastávek, na kterých se nachází zhruba 8000 nádražních budov a dalších železničních staveb.