Expedice "Sen o Dakaru" se částečně zúčastnil i samotný Loprais, který za výpravou přiletěl do Senegalu. Většinu trasy odřídil Milan Horka, majitel soukromého muzea Tatry, který kamion nyní vlastní a společně s dalšími nadšenci jej upravil do původní podoby.

"Na autě se oproti tehdejší době nezměnilo téměř nic, jen jsme ho dali do původního stavu. Mělo i tehdejší výkon asi 500 koní, i když bychom asi v dunách uvítali větší," řekl Horka na dnešní tiskové konferenci v Praze po návratu celé výpravy do Čech.

Samotný Loprais si přímo v Dakaru oživil vzpomínky, jaké to bylo jezdit po plážích Růžového jezera, kde v minulosti rallye tradičně končila. "Je pravda, že tam jsem trochu mrazení v zádech měl. Něco jsme tam zažili," pousmál se Loprais, jenž byl v Senegalu naposledy v roce 2007. Následující rok byla soutěž z bezpečnostních důvodů zrušena a poté se přesunula do Jižní Ameriky.

"Expedice dopadla více než dobře. Prakticky vše, co jsme chtěli, jsme splnili. Snad jen v Mali jsme se nedostali na území, kde operují banditi a zpravodajci nám nedoporučili tam cestovat," řekl manažer projektu Petr Kotek. Sen o Dakaru měl i svoji humanitární část, jeho účastníci ve spolupráci s UNICEF a hnutím Stonožka podpořili několik sirotčinců v Senegalu.

Podobnou akci jako Tatra před rokem představili i příznivci dnes již neexistující automobilky Liaz. Kamion z Jablonce nad Nisou se totiž na Dakaru představil o rok dříve. Jiří Moskal řídil kamion tehdy v závodě i před rokem v expedici.

"Vše mělo vzpomínkový charakter a se samotným Dakarem, jaký jsme předtím jeli, to nemělo moc společného. Většinu cesty jsme absolvovali po asfaltu a v civilizaci, ale samozřejmě, že jsme si to všichni užili," řekl ČTK Moskal na konci ledna, kdy se tatrováci do Afriky vydali.