Sportovní areál o rozloze přes sedm hektarů se skládá z fotbalového hřiště, hřiště s umělou trávou a atletickým oválem a tréninkového travnatého hřiště. Součástí areálu, který postavila pardubická firma Chládek a Tintěra, je tribuna pro 300 diváků s šatnami a zázemím, technický objekt a parkoviště pro více než 80 automobilů. S centrem města areál spojila lávka pro pěší a cyklisty. Součástí stavby byla i úprava kruhového objezdu na hlavní silnici do Krkonoš a vybudování nové zastávky MHD.
"Původní stadion byl z roku 1955, od roku 1997 se uvažovalo o výstavbě nového. Novým areálem se splnil sen dvou generací Vrchlabáků," řekl Sobotka. Zhruba 55 milionů korun nákladů stavby městu uhradila dotace od státu. Dotace na stadion byla součástí veřejné podpory rozvoje průmyslové zóny Škoda Vrchlabí, která by měla v souhrnu přesáhnout 700 milionů korun. Hlavní část investic jde do oprav silnic ve Vrchlabí a kolem něj.
Radnice hodlá v lokalitě Vejsplachy pokračovat výstavbou rekreačního areálu v těsném sousedství dnes otevřených sportovišť. S vlastníky tamních pozemků již město uzavřelo dohody. "Nyní budeme pořizovat studii využití lokality pro sport a rekreaci," uvedl starosta. Počítá se například s výstavbou plovárny u místního rybníku, cyklostezky, dětského hřiště a krytého bazénu. Budování areálu by bylo postupné, s první výstavbou by se podle Sobotky mohlo začít do tří let. V současné době se v části lokality nachází autokemp.
Na místě původního fotbalového areálu vybudovala Škoda Auto nákladem 4,5 miliardy korun nový závod na výrobu převodovek. Produkci sedmistupňové automatické převodovky DQ200 zahájila továrna v září 2012. Závod zaměstnává zhruba 1000 lidí a patří k největším zaměstnavatelům na Trutnovsku.
Letos v březnu automobilka oznámila rozšíření výroby s investicemi zhruba 700 milionů korun a vytvořením až 200 pracovních míst. Kapacita výroby převodovek by tak do jara příštího roku měla vzrůst z 1500 na 2000 převodovek denně.
Zdeněk Rychtera rot