"Výběr byl připravený tak, aby byl zajímavý jak pro českou komunitu v Bruselu, tak pro mezinárodní publikum. Není to úplně koncipované jako předvánoční akce, ale samozřejmě na zájem o předvánoční nákupy trochu cílíme," připustila kurátorka, která po řadu let vedla pražský mezinárodní festival designSUPERMARKET.

Úzký výběr účastníků víkendové akce nazvané "Czech and Slovak Fashion Festival" podle ní způsobil, že někteří z nejkvalitnějších českých návrhářů a designérů zastoupeni nejsou. "Ale je to výběr připravený hodně důkladně přímo pro Brusel. Je tu široká škála přístupů - jsou tu designéři, kteří tvoří hodně minimalisticky, až po ty, kteří mají ke šperkům a doplňkům naprosto extravagantní přístup," uvedla Zavadilová.

Šéfka Českého centra v Bruselu, které akci spolupořádalo, Jitka Pánek Jurková upozornila, že prostory bývalé tržnice jen pár kroků od bruselské burzy jsou mimořádně populární místo, především mezi mladými lidmi.