Desetidenní festival o víkendu skončil pohádkou postavenou hlavně na vizuálních efektech a využití techniky stínového hraní Čechy leží u moře v podání Naivního divadla Liberec. Poslední tečkou byla závěrečná párty s hudebním vystoupením. "Mě osobně nejvíc potěšilo, že všechna představení, která jsme vybrali, měla velmi vysokou úroveň," řekl ČTK Kvasnička. "Ať to byl nový cirkus, pantomima, tanec nebo činohra vždy to byl vrchol toho, co česká divadelní scéna může nabídnout," dodal.

O vyzrálosti ústeckého publika podle ředitele svědčí mimo jiné to, že k cestě do divadla už nepotřebují tahák v podobě známých herců. "Vždycky je to debata s Filipem Nuckollsem (dramaturg festivalu), zda budeme umět nalákat diváka i na alternativní věci. Po tomto dvacátém ročníku si troufnu říci, že jsme si vybudovali důvěru diváků," řekl Kvasnička. Vyprodané tak bylo třeba představení Divadla Bufet, přitom ještě před osmi lety na něj přišlo pět lidí.

Pestrý program oslovil veřejnost už na začátku. O zahájení se postarala pouliční vystoupení v okolí ústeckých mostů. Potlesk si vysloužili akrobati, provazochodec, dívky zavěšené na laně i ohňová show. Hrálo se nejen v Činoherním divadle, ale třeba v Galerii Emila Filly nebo v autobuse. "Když lidi odcházejí a mají úsměv na tom obličeji, tak to je pro nás odměna a to každopádně dodává energii," uzavřel Kvasnička.

Radka Fialová dr