"Děláme tam rozhovory o praktických věcech, filmaři dělají rozhovory s filmaři, jak natáčet filmy. Zabýváme se různými metodami, je skvělé vidět, že existuje tolik různých způsobů, jak člověk může natáčet," řekl režisér, podle kterého je šancí evropského filmu být odvážnější a odlišnější v porovnání s americkou tvorbou, která má silnou finanční podporu.

Hochhäusler přiznal, že byl ovlivněn tvorbou Viscontiho či Davida Lynche. "Nikdy jsem se ale necítil povinen, abych to dělal jako lidé, ke kterým jsem vzhlížel. Můžu směřovat vlastním směrem, nikoho nenapodobuju, podléhám samozřejmě spoustě vlivů a našel jsem spoustu zajímavých modelů a vzorů, ale vše bylo už někdy nějakým způsobem uděláno. Následuji ale vlastní touhu a natáčím to, co bych chtěl vidět," řekl.

Režisér má podle svých slov v počítači vždy 20 až 30 příběhů, z nichž vybírá, které natočí. "V jednu chvíli do toho zasáhne realita, musím být schopen film natočit. Pokud je to žánr sci-fi, vím, že to bude nákladné, a odložím to," uvedl režisér, který by však vědeckofantastický a romantický snímek chtěl jednou natočit. Nyní má rozpracovaných pět projektů.

Hochhäusler je podle dramaturga filmové školy Jana Jílka tím, který o novém německém filmu neustále přemýšlí. Snímky Berlínské školy mají podle něj určité společné znaky. "Některé tam zcela nespadají, není to svázané nějakým manifestem, spíše společnými výrazovými prostředky. Těmi je pomalost, malé množství střihů, velmi dlouhé záběry, z témat je to pozice hrdinů v současném Německu, hledání vlastní identity v rozvinuté společnosti," řekl ČTK Jílek.