Práci Ohada Naharina, který soubor vede od roku 1990, už festival Tanec Praha dříve představil. Dvakrát uvedl soubor Batsheva Ensemble, juniorskou skupinu zmíněného souboru, a s Naharinovou choreografií na festivalu vystoupil také Ženevský balet. Naharinovo dílo v Praze uvedl i český soubor 420people a od začátku června ho má na repertoáru i Národní divadlo.

Batsheva Dance Company na festival přivezla novou inscenaci záhy po světové premiéře 1. června v Tel Avivu. Na scéně je v ní všech 18 členů souboru. Představení je plné energie a tělesného pohybu, jak jsou diváci Naharinových choreografií zvyklí, je v něm ale i hodně zpomalených pasáží a zadrženého pohybu. Změnu rytmu a projevu provázejí i změny kostýmů, sílu tance doplňuje a podbarvuje i hudba, často hraničící s hlukem. Jedna za tanečnic běží celou dobu na scéně na běžícím páse.

Last Work představuje pohyb jako nejsilnější výraz ze všech uměleckých prostředků a propojuje množství emocí, které je možné na scéně zobrazit. K porozumění své práce ale choreograf nedává pevné vodítko, je jen na divácích, jak jeho symboly a obrazy čtou. Odkazů není v představení málo a vrší se hlavně v závěru, kdy se na scéně objevují různé rekvizity odkazující k tradicím různých kultur i aktuální situaci v Izraeli. Vedle obří řehtačky další tanečník třímá samopal, jiný bílou vlajku, další staví provizorní primitivní stánek z lepící pásky a v závěru všechny tanečníky na scéně její pomocí spojí v jednu velkou síť.

Batsheva Dance Company je největším izraelským tanečním souborem a patří k nejvýznamnějším světovým tanečním tělesům. Mezinárodní soubor má dnes včetně juniorské skupiny 36 tanečníků. Během jednoho roku odehraje více než 250 představení pro 75.000 diváků celého světa.

Soubor založily v roce 1964 Martha Grahamová a baronka Batsheva de Rothschildová. Ohad Naharin jako tanečník začínal právě v Batshevě, ale Grahamová ho koncem 60. let pozvala do New Yorku, kde prošel nejvýznamnějšími tanečními soubory. Svou první choreografii vytvořil v roce 1980. Jeho práce jsou energické, smyslné, dravé, pohybově odvážné, hudebně i pohybově propracované. Využívají mnoha kulturních vlivů, moderní tanec posouvají směrem k maximální divadelnosti, čerpají z možností lidského těla a jsou stavěné tanečníkům souboru přímo na tělo.