Kromě filmu samotného obsahuje nosič tradiční "film o filmu", videoklip, trailer i fotogalerii příběhu přibližujícího dramatické křižovatky Saudkova života. DVD vyšlo tento týden k životnímu jubileu umělce obdařeného talentem, živelností i vášní. Titulní roli snímku, oscilujícího mezi hořkou komedií s erotickými prvky, milostnou féerií a dramatem, vytvořil Karel Roden.
"Nemohu očekávat od takzvaného uměleckého filmu, že na něj budou diváci chodit masově, ale s návštěvností jsem rovněž spokojen," podotkl Saudek. Své životní jubileum si nepřipouští už proto, že se nikdy nechtěl ohlížet zpátky. "Fotografie je zákeřná děvka. Když se na ní vidíte třeba před padesáti lety, tak propadnete strašlivé depresi. Bude to samozřejmě ještě horší, i proto se nechci ohlížet. Život je zkrátka nádhernej, když všecko jde - akorát se nesmíte podívat do zrcadla," uvedl Saudek, který si své životní krédo prý kdysi přečetl v nějaké sbírce.
"Kopej ještě metr a najdeš poklad, což znamená, že se nikdy nesmí přestat. Platí to i o dobývání ženských. Jen tak se totiž všecko zdaří. Proto se tak rád dívám na erotické filmy, poněvadž tam je vždycky ten šťastný konec," řekl Saudek. Považuje se za fotografa-řemeslníka a amatérského malíře, ale jako "šťastný muž" se prý necítí.
"Mám k tomu sice všechny důvody, ale cítím se jako nešťastný muž - a někdy se dokonce necítím ani jako muž. A samozřejmě bude to ještě horší," podotkl notorický skeptik, když se se svou přítelkyní vrátil s desetikilometrové procházky a byl jako čerstvý osmdesátník "trochu" unaven.
"Film, který se v kinech objevil začátkem roku, zhlédlo téměř 200.000 diváků a jsem z toho nadšená. Ohlasy byly mimořádné už proto, že nejde o prvoplánovou komedii," řekla Pavlásková ČTK. Snímek má podle ní pozvání na řadu festivalů, mezi některými z prestižní kategorie A se právě rozhoduje. Tato režisérka se Saudkem v roce 1993 natočila pro Febio jeden z prvních Genů a už tehdy mu říkala, že by chtěla na motivy jeho života udělat hraný film. Po dvaceti letech za ním přišla znovu a on ji nevyhodil. "Byla to příjemná a nekonfliktní spolupráce," uvedla o tom.
Podle ní je hlavní linie autentická. Co už autentické není, jsou další peripetie a postavy. "Tam jsme si dovolili stylizaci," uvedla. Podle Saudka jde o licenci, fikci o tom, jak si fotograf žije. "Můj život je naopak žalostný. Navíc Irena je intelektuálka a já primitiv - tohle jde dobře dohromady," dodal s nadsázkou.
Příběh volně inspirovaný Saudkovými osudy nezakrývá, že jejich středobodem vždy byly ženy - dcery, manželky, milenky, sexuální přítelkyně či intelektuální obdivovatelky. Jedny nezištně milující a oddané, jiné podváděné a zhrzené, další sdílející jeho bouřlivý život. Ale i takové, které s ním toužily spojit budoucnost, zkrotit jeho svobodomyslnost, sdílet s ním jeho majetek, talent i geny. Rodenovi snímek nabídl spoustu hereckých poloh - od hravých a komediálních, přes výbuchy vzdoru a vášně až po vypjaté dramatické momenty.