"Tuto skutečnost se výstava snaží reflektovat prostřednictvím genealogické rešerše týkající se zrodu, vývoje i případných zániků zde vyučovaných oborů a připomínky jejich význačných pedagogů," uvádějí její kurátoři Roman Brychta, Vít Havránek a Cyril Říha. Vedle toho existuje tradice daleko kratší - tradice pořádání výročních expozic, která se letos koná počtvrté.
Na výstavě se prezentují všechny ateliéry školy. Návštěvníci uvidí třeba diplomovou práci Aleny Hájkové z Ateliéru skla s názvem Demodocus, která je zaměřená na pochopení světa nevidomých. Hájková vytvořila nápojový set, který by měl nevidomým usnadňovat používání sklenic i lepší orientací při stolování. Toho dosáhla upravenou proporcí sklenic s drobnými haptickými prvky.
Minimalistický dřevěný věšák Šup Šup představuje Eduard Hermann z Ateliéru produktového designu. Tvoří ho šest jednoduchých tyčí spojených po délce na několika místech a skládá se jednoduchým roztažením tyčí od sebe či k sobě. Hodí se do každého interiéru a zároveň unese ohromnou zátěž oblečení.
Křeslo Michaela Tomalíka Idol obdivovali již návštěvníci Desgnbloku. Absolvent Ateliéru designu nábytku a interiéru Jiřího Pelcla se inspiroval v dětských hrách na bunkry z matrací a dek a vytvořil dva metry vysokou variabilní drátěnou ohýbanou a svařovanou konstrukci, jež se dá dle libosti vycpat polštáři, má ale i místo na knihy, květinu či zavěšené svítidlo.
Kromě představení vybraných studentských prací se tyto výstavy pokoušejí též formulovat téma, které sice z prostředí školy niterně vychází, ale má ambici iniciovat tak umělecko-společenskou debatu. Letošním tématem jsou vztahy současných uměleckých přístupů v oborech architektury, designu, grafiky, užitého a volného umění mezi sebou, jejich více a méně očekávané blízkosti a vzdálenosti.