"Vedle už naplánovaných kulturních akcí chceme zajistit, aby po většinu dní v týdnu našel návštěvník v centru Plzně alespoň jeden podnik s živým hudebním programem zdarma," uvedl šéf marketingu Plzně 2015 Radek Auer. Plzeňské hospody jsou podle něj pojmem. Většina návštěvníků bude chtít jejich atmosféru nasát a živé hraní jim to zpestří.

Podniky získají publicitu v programu EHMK a 2000 korun na honoráře účinkujících. Jejich volba i organizace akcí zůstává na provozovatelích, není omezena žánrově ani jmény interpretů. "Koncepce ale není určena na podporu standardních koncertů. Podniky budou tak motivovány, aby obsadily kulturně méně vytížené termíny v roce," řekla Reifová.

Podle vyhlášených pravidel poskytne Plzeň 2015 na každý den jen jeden příspěvek jednomu podniku, jenž se přihlásí jako první. Nejprve se budou obsazovat data od 19. ledna do 30. června. Zájemci pošlou do 5. ledna do 18:00 e-mail na krokodyl@plzen2015.cz, kde uvedou název restaurace, informace o ní a deset termínů, o něž mají v roce 2015 zájem. Konkrétní interprety zatím vyplňovat nemusí.

Termín bude přidělen prvnímu zájemci, který o něj projeví zájem. Následně budou všichni informováni, kolik termínů jim bylo přiděleno a mohou si vybrat do počtu deseti další termíny. "Po prvním kole budou opět všem nabídnuty zbylé termíny k dokrytí," uvedla Reifová. Následně bude s každým provozovatelem uzavřena jednoduchá smlouva.

EHMK má naplánováno více než 600 akcí. Slavnostní zahájení projektu bude 17. ledna. Jeho rozpočet je zhruba 430 milionů korun.