Výstava je jeho první v Paříži a zahrnuje například porcelánovou sochu amerického popového zpěváka Michaela Jacksona. Je v životní velikosti i s oblíbenou zpěvákovou opicí Bubbles. Na výstavě ale nechybí ani zrcadlící se králík z počátků Američanovy tvorby, obří červené srdce či smyslný snímek s Koonsovou bývalou manželkou, pornohvězdou s uměleckým jménem La Cicciolina.
"Francii od začátku své kariéry tolik dlužím, od studia francouzských umělců počínaje Manetem a konče Marcelem Duchampsem. Takže to teď nakonec mít a vidět pohromadě tady v Centru Pompidou mě naplňuje hrdostí," řekl americký umělec, jehož díla se prodávají až za desítky milionů dolarů (stamiliony Kč).
Kurátoři a umělečtí sběratelé Koonsovu tvorbu označují za neo-pop nebo post-pop. Od 80. let minulého století podle nich reaguje především na předcházející minimalismus a konceptualismus. Svým povýšením kýče mezi vysoké umění vyvolal velmi kontroverzní reakce. Autor sám však jakékoli pokusy o kategorizaci svého díla odmítá a především popírá, že by jeho práce měly jakýkoli skrytý význam.