Její slavná inscenace Svěcení jara vycházející ze Stravinského hudby a Nižinského originální choreografie bude 25. a 26. června vrcholem festivalu. Večer doplní choreografie Henri Michaux: Mouvements, která je jemným pohybovým ztvárněním kreseb belgicko-francouzského malíře, spisovatele a básníka Henriho Michauxe. Tanečníci v černých trikotech se v ní jako inkoustem malované tvárné figury pohybují na bílém pozadí coby dynamická kresba na papíře. Jednotlivé kresby se navíc promítají na scénu tak, aby diváci mohli sami číst Michauxovu knihu.

Klíčovou rekvizitou dnešního Conversation Piece, který Guerinová nastudovala se třemi tanečníky a třemi činoherci, je iPhone a jeho aplikace. Současná komunikace se sice bez technologií neobejde, ale na jedné straně lidi spojuje, a na druhé izoluje. Guerinová otevřela prostor, v němž se mluvený jazyk potkává s tím tělesným.

Choreograficky využila vybavení telefonu tak, že taneční a mluvené sekvence se nahrávají, lze je vracet, opakovat, doplňovat hudbou a vytvářet další roviny scénického obrazu. Spontánní improvizované konverzace mají půvab přirozené a trochu triviální každodennosti, nicméně odhalují i skryté, jemné struktury mezilidských vztahů. Conversation Piece je díky volné struktuře a improvizaci pokaždé jiný; napínavý a zábavný.

I přestože představení je celé v australské angličtině, pražské publikum dnes dobře bavilo. První trojice protagonistů nahrála na scéně zvukový záznam běžné nenáročné konverzace na šest mobilů. Tři pak předali zbylé trojici, která dle záznamu jejich povídání opakovala a různě interpretovala - zvukově i fyzicky. Situace, kdy třeba všichni herci sedí blízko sebe, ale jen zdánlivě pospolu, mají sluchátka na uších a jenom jeden nahlas rozpráví s kýmsi na druhé straně sluchátek, všem připomněla každodenní situace a rozuměli jí i ti, kdo anglicky neumějí vůbec.

Lucy Guerinová je považována za jednu z nejvlivnějších osobností současného australského tance. Absolvovala Centre for Performing Arts v Adelaide. V roce 1989 přesídlila do New Yorku, kde spolupracovala s řadou skupin a choreografů. Po návratu do Melbourne založila soubor Lucy Guerin Inc. Ve vlastní tvorbě věnuje pozornost významu všedních událostí a redefinici formálních tanečních postupů. Její přístup k tvorbě je experimentální, zahrnuje práci s hlasem, textem, videem, industriálním designem.