Bajaja je podle Ondry pohádkou o hrdinství a dospívání. "Pro mě je tam důležité, že hrdinou nemusí být jen virtuální postavička s něčím přihlouplým na hlavě, ale též normální člověk, který se zbůhdarma neohání mečem, ale jeho činy mohou opravdu někomu pomoct. Tím největším hrdinstvím je pak překonat sám sebe, tedy vlastní slabosti a strachy, a tím i 'dospět'. Ale být dospělým neznamená ztrátu dětských snů," přiblížil své režijní pojetí Ondra.
Čtyřiatřicetiletý Ondra je absolventem katedry alternativního a loutkového divadla pražské DAMU, režisér Divadla rozmanitostí v Mostě, divadla Lampion v Kladně a umělecký šéf a režisér Divadla D21 v Praze.
Postava princovy matky připadla Lence Schreiberové, roli krále ztvárnil Zdeněk Dryšl. V dalších rolích se divákům představili Richard Vokůrka jako bratr prince Bajaji, Ondřej Šípek jako zahradník a Tereza Otavová jako princezna Slavěna. Jejího otce hrál Milan Šindelář, roli rytíře von Triera režisér svěřil Františku Mitášovi.
Podle dramaturgyně Barbory Jandové je velká klasická pohádka určena pro diváky všech věkových kategorií. "Chtěli jsme pohádku s klasickými pohádkovými hodnotami, jako jsou čest, obětavost, odvaha, rytířství, hodnotami tolik potřebnými i v našem nepohádkovém světě a životě. Uvažovali jsme i o jiných titulech, ale nakonec zvítězila naše touha vidět na jevišti nám blízké hrdiny a prožít s nimi jejich cestu za láskou, štěstím a za jejich vlastním sebepoznáním," řekla ČTK Jandová.
Hudbu k představení složil skladatel, herec a umělecký šéf Divadla rozmanitostí Tomáš Alferi. Společně s režisérem se vydali cestou středověkého chorálu a atmosféry starých rytířských výjevů. Písně hlavních postav jsou podle Jandové spíše litaniemi, modlitbou, zhudebněnou básní či rytířskými zpěvy o touze srdce, jeho pochybování a hledání.
Autorkou výpravy je Jana Hauskrechtová. Výprava není iluzivně popisná. Výtvarnice vybudovala na jevišti svět dětské fantazie. Také scéna podtrhuje Bajajovu cestu od dětství k dospělosti. Animace jsou dílem grafika Divadla Na zábradlí Pavla Lukáše.
Podle umělecké šéfky Kateřiny Duškové má Horácké divadlo jako jediná profesionální scéna v kraji povinnost nabízet dobré a kvalitní divadlo nejen dospělým, ale i dětem - svým potenciálním budoucím divákům. "Inscenace pro děti jsou pro nás po umělecké stránce stejně důležité jako ty pro dospělé. Také proto jsme oslovili právě Jiřího Ondru z mladší režisérské generace, který má ovšem s tvorbou pro děti a s přístupem ke klasickým látkám bohaté zkušenosti," uvedla Dušková.
Sezonu Horáckého divadla zakončí 10. května premiéra Vančurova Rozmarného léta.