Mezi nejžádanější kategorie patřily wellness pobyty, degustační menu a masáže a saunování. "Slevomat jen v posledním čtvrtletí rostl téměř dvakrát rychleji, než byl průměr české e-commerce. Od října jsme zaznamenali meziročně vyšší tržby o 30 procent, samotné cestování pak rostlo dokonce o 45 procent," uvedla ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková.

Portál loni spustil vlastní cestovní kancelář Zanzo se zaměřením na exotické dovolené. "Během tří let by samotná cestovní kancelář Slevomatu měla dosáhnout na obrat dosahující miliardy korun," dodala ředitelka.

Firma očekává, že i v letošním roce poroste dvouciferným tempem, portál chystá další rozšíření služeb v oblasti cestování. Největší tuzemský slevový portál loni expandoval do Polska a Maďarska. Slevomat koupila loni britská společnost Secret Escapes, která působí ve více než 20 zemích po celém světě. Firma v roce 2017 vykázala zisk 86 milionů korun.

Na českém trhu funguje několik desítek aktivních slevových serverů. V srpnu roku 2011, kdy byl slevový trh na vrcholu, jich bylo 204. Češi loni utratili v internetových obchodech za zboží přes 133 miliard korun, meziroční růst se přiblížil jedné pětině, vyplývá z údajů Asociace pro elektronickou komerci.