"Ve Francii zpočátku počítáme s denní produkcí tak šest tisíc kusů, což jsou asi dva miliony desek ročně," uvedl Pelc. Tamní výrobce CD, DVD a hudebních nosičů se ocitl v konkurzu, podmínkou při odkoupení bylo zachování zaměstnanosti.

Francouzský trh je podle Pelce nyní nejrychleji rostoucí v Evropě a Francouzi jsou navíc poměrně vlastenečtí a neradi lisují desky někde jinde. S tím, aby zakázky opravdu putovaly do GZ Media, pomůže i další francouzská akvizice - makléřská společnost Wolfpack France.

Celkem firma GZ Media do svých aktivit investuje stovky milionů korun. Rozšiřovat výrobu bude hlavně v zahraničí. Zatímco nyní je GZ Media až třetí největší hráč na americkém trhu, v nejbližších měsících zvýší produkci tamního závodu o třetinu a do dvou let chce být největším prodejcem desek v USA.

GZ Media sídlí v Loděnici na Berounsku, kde má svůj hlavní výrobní závod, další provozuje v jihočeské Soběslavi. V minulosti firma expandovala zejména do Severní Ameriky, když založila nový závod na výrobu vinylů nedaleko kanadského Toronta a stala se majoritním vlastníkem jiného producenta gramofonových desek v americkém Memphisu.

Historie firmy, dříve známé jako Gramofonové závody Loděnice, sahá do roku 1951, kdy v Loděnici vyrobili první gramofonovou desku. V roce 1988 tehdejší Gramofonové závody vylisovaly první CD a v roce 2001 i první DVD ve střední Evropě.