Prognózu odůvodňuje tvrdou konkurencí a vysokými náklady na marketing. Společnost očekává, že letošní tržby se budou pohybovat mezi 280 a 290 miliony eur, zatímco dříve počítala s rozpětím 260 až 300 milionů eur. V loňském roce měla tržby ve výši 297 milionů eur.

"Je jasné, že potřebujeme nové hry, abychom zrychlili růst," prohlásila generální ředitelka Kati Levorantová. Dodala, že firma plánuje v příštím roce uvést na trh nejméně dvě nové hry a dalších deset projektů připravuje. Zvýšila také investice do firmy Hatch, která pracuje na streamovacích službách ve stylu Netflixu. Rovio na ní má podíl 80 procent.

Společnost Rovio vstoupila loni v září na burzu. V únoru cena akcií klesla o 50 procent pod cenu stanovenou pro primární nabídku akcií poté, co podnik oznámil, že tržby by letos mohly klesnout. V roce 2017 se zvýšily o 55 procent. Problémy firmy jsou výsledkem nejen silné konkurence na trhu a růstu nákladů na marketing, ale i vysoké závislosti na značce Angry Birds, kterou firma poprvé představila jako hru v roce 2009. Právě hra Angry Birds 2 se zasloužila nejvíc o růst kvartálního zisku, hrubé rezervace hry meziročně stouply o 68 procent na 30,8 milionu eur.