Podle sdružení soustavně rostou náklady na mzdy zaměstnanců, pohonné hmoty, mýtné, úrokové míry, techniku a další. Dopravci navíc upozorňují na další předpoklad růstu výdajů v souvislosti s rozšířením a zvýšením mýtných sazeb v Německu. Další náklady by mohlo přinést dokončení "Brexitu", tedy odchodu Velké Británie z EU, který by přinesl další bariéry a výdaje.
"Jsme nuceni přistoupit ke zdražení a jsme připraveni to udělat. Kdo to neudělá, nemá reálnou šanci na přežití. Otázkou je, zda deset procent bude stačit a zda to prosadíme. Těch deset procent je ovšem nutnost," uvedl 1. viceprezident sdružení Josef Melzer.
Dopravci zároveň žádají o pomoc stát. Podle nich v mezinárodní konkurenci doplácejí české firmy na vysoké daňové sazby, ať už z odvodů z mezd nebo spotřební daně z nafty. Snížení daní by mělo zvýšit jejich konkurenceschopnost v Evropě. Dalším limitem je podle dopravců pomalý a komplikovaný systém povolení pro zahraniční pracovníky. Zatímco v Česku zabere celý mechanismus 180 dní, v Polsku je to podle dopravců pouze deset. Chtějí proto celý systém urychlit a usnadnit. Dopravci také vyzývají k důslednějším kontrolám zahraničních kamionů na tuzemských silnicích.
Tuzemské dopravce drží vnitrostátní přeprava. I přes pokles mezinárodních zakázek se celková přeprava meziročně o čtyři procenta zvýšila na téměř 211 milionů tun zboží.