Na financování projektu se z poloviny budou podílet rozvojové banky, 15 až 30 procent peněz má přijít od čínských nebo regionálních finančních zdrojů a zbývající částku poskytne Lithium Werks a investoři.

Závod by měl od roku 2030 vyrábět ročně baterie s celkovou kapacitou uskladnění 500 gigawatthodin (GWh), což je asi tolik, kolik vyrobí ročně nejvýkonnější vodní elektrárna v ČR, Dlouhé Stráně.

Koolen do Lithium Werks investoval 41 milionů eur a v současnosti ve firmě vlastní 50procentní podíl. Očekává však, že jak firma poroste, jeho podíl se bude snižovat.

Firma se zaměřuje na lithium-železo-fosfátové baterie velikosti přepravního kontejneru. Rychle se nabíjejí a jsou vhodné pro různá použití, včetně solárních a větrných farem. Koolen odhaduje, že trh s akumulátory bude nakonec mnohem větší, než trh s elektrickými vozy.

Závod se má nacházet na šedesátihektarovém pozemku v deltě řeky Jang-c’-ťiang. Postaven bude ve spolupráci s čínskou organizací Zhejiang Jiashan Economic & Technological Development Zone Industry Corporation, která zastavuje, pronajímá a provozuje pozemky a reality v hospodářské a technologické rozvojové zóně Ťia-šan.

Koolen je partnerem v investiční firmě EQT Partners a poradcem Uber International. Měl také důležité postavení ve firmě Booking.com v počátcích její přeměny na největší internetové stránky pro rezervaci hotelů.