"Tyto autobusy jsou koncipovány tak, že nemají žádné průběžné dobíjení na konečných stanicích. Během dne několikrát a pak v noci zajíždějí do depa, kde se dobíjejí. Depo jsme nově vybudovali za velkého přispění a ohromné pomoci elektrárny Ledvice, která nám nabídla své prostory a kde je dobíjecí stanice zřízena," řekl Havlík. Na jedno dobití ujede elektrobus až 150 kilometrů. v Bílině zamíří do depa vždy po 70 až 100 kilometrech. Vozy se tak budou během dne na linkách střídat.

Elektrobus je dlouhý 9,5 metru a má kapacitu 79 míst, což je o sedm míst více, než měly původní autobusy. Z toho je 34 míst k sezení, 45 míst k stání, prostor pro kočárek a invalidní vozík. Maximální rychlost elektrobusu je 80 kilometrů v hodině. S nasazením nových autobusů se změní také jízdní řády. Spoje by měly lépe navazovat na přijíždějící vlaky a v pracovních dnech bude provoz i mírně posílen.

Do ulic elektrobusy poprvé vyjedou 1. října. Společnost Arriva City ve městě zajišťuje MHD, působí také v Teplicích, v Roudnici nad Labem a na některých linkách MHD v Praze.