Nové vagóny by měly nahradit staré rychlíkové vozy lidově přezdívané koženky, kterých má dopravce stále ještě desítky. Podle podniku by nové vozy měly ve standardní výbavě mít klimatizaci, internetové připojení a elektrické zásuvky.

Poptávané vozy jsou určeny pro vnitrostátní a mezistátní vlaky s rychlostí do 200 km/h. Dodávány budou v různých provedeních, půjde například vozy 1. a 2. třídy, bistrovozy, vozy pro handicapované a další typy. Z vagónů bude podnik moci sestavit až desetivozové soupravy.

Dráhy investovaly do svého vozového parku již v průběhu tohoto roku.Na konci června uzavřely s konsorciem Siemens-Škoda kontrakt na výrobu 50 osobních vlaků na lince Praha - Brno - Bratislava - Budapešť za tři miliardy korun, s rakouským dopravcem ÖBB se dohodly také na odkoupení 41 starších vozů za 355 milionů korun. Na zajištění regionální dopravy chtějí dráhy pořídit pomocí soutěže 120 nových vlaků, předpokládaná hodnota dodávky by se mohla pohybovat kolem 14,8 miliardy korun.