Na památkově chráněné jednokolejce z roku 1896 byla pravidelná osobní doprava zastavena 31. prosince 2010, podle úřadů kvůli ztrátovosti. Pořád tam jezdí výletní a nákladní vlaky. V úterý se budou provozem na této dráze zabývat radní Kraje Vysočina. Měli by rozhodnout o tom, zda na ní kraj objedná alespoň doplňkovou dopravu, a to o víkendech v období od Velikonoc do 2. listopadu.

Kraj na trati Moravské Budějovice - Jemnice neobjednává vlaky od 1. ledna 2011. Podle materiálu, který projedná krajská rada, tam vedení kraje s pravidelnými osobními vlaky nadále nepočítá, dopravní obslužnost Jemnice plánuje zajišťovat autobusy. Na doplňkovou vlakovou dopravu o víkendech mimo zimní období si ale kraj nechal předložit nabídky od tří možných dopravců.

Provoz výletních vlaků mezi Moravskými Budějovicemi a Jemnicí zatím s podporou místních radnic zajišťuje Spolek pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě. "Velice vítáme aktivitu kraje v této oblasti, je to dobrý krok k záchraně trati," řekl dnes ČTK Martin Kouřil ze spolku. Podle něj by bylo nejlepší, kdyby stát prodej památkově chráněné dráhy nakonec stáhl.

Správa železniční cesty stanovila jako jediné kritérium výběru při prodeji tratě výši nabídnuté kupní ceny, která ale nesmí být nižší než nabídková cena 8,377 milionu. Kupující by se také musel zavázat k tomu, že bude dráhu provozovat alespoň pět let. Pokles minimální ceny SŽDC avizovala už po skončení první veřejné soutěže, do níž se nikdo nepřihlásil. V ní správa chtěla za dráhu vyhláškovou cenu, zatímco nynější nabídka vychází z tržní ceny.