Během samotného pátku meziročně vzrostly prodeje o 60 procent, vyplývá z údajů VIVnetworks.com. Nejvyšší nárůsty byly u zboží z kategorií zdraví a wellness, kosmetika a móda. Průměrná výše objednávky činila 2177 Kč.
Mall.cz během Černého pátku prověřil i připravenost logistiky na vánoční špičku. Největší tržby zaznamenal v segmentu velké a malé bílé techniky. Operátor O2 prodal více než trojnásobek chytrých telefonů oproti letošnímu listopadovému dennímu průměru. Celkový prodej všech telefonů na prodejnách meziročně stoupl o 138 procent.
Podle údajů srovnávače cen Heureka.cz byla průměrná sleva v e-shopech jen 17 procent proti často inzerovaným desítkám procent. Řada obchodníků před začátkem slevových akcí navýší slevu tak, že ji počítá z ceny, za kterou byl výrobek původně uveden na trh. Sleva tak uměle vypadá vyšší než ve skutečnosti je. Pokud obchod v minulosti za takovou cenu zboží skutečně prodával, je ale takové jednání nepostižitelné. "Zákon neříká z jaké původní ceny má sleva vycházet," uvedl k tomu mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.
Podle údajů společnosti Wormelen group, která zastřešuje řetězce hraček Bambule, Sparkys a HM Studio, stouply prodeje meziročně o pětinu. "Nárůst je evidentní v kamenných prodejnách i na e-shopech, kde je ještě větší," uvedla marketingová ředitelka Wormelen group Jana Krčková.
Obraty tuzemských e-shopů dosáhly v posledním týdnu během slevových akcí na Černý pátek téměř čtyř miliard korun, uvedla Asociace pro elektronickou komerci.
Kurýrní společnost PPL zaznamenala v listopadu nárůst přepravených zásilek o 48 procent oproti loňskému roku. Rozvezla 243.000 balíků za den. "Nárůst je enormní a vzhledem k tomu, že i přes rok sháníme zaměstnance velmi těžko, pomáháme jak v depech, tak při rozvážení úplně všichni. Účetními a administrativou počínaje a nejvyšším vedením konče," uvedl generální ředitel PPL Petr Chvátal.