V Děčíně se opravují všechny typy nákladních železničních vagonů, od vozů na převoz aut přes cisterny až po vozy na uhlí a obilí. V hale, pod níž jsou kvůli jílovému podloží zapuštěné piloty, je jeden z nejdelších svařených železničních montážních kanálů. Je dlouhý 40 metrů. "Slouží k inspekci u dlouhých vagonů, které tak nemusíme rozpojovat, ty nejdelší mají až 30 metrů, nebo můžeme spravovat tři vagony za sebou," uvedl Vošta.

V hale, která je ve zkušebním provozu, je možné pracovat na dvanácti vozech, ročně se tu může opravit nebo zrevidovat až 2000 vagonů. K tlakovým zkouškám cisteren slouží moderní systém napouštění. "Doposud trvalo napouštění jeden a půl hodiny a mezitím měl pracovník prostoj, teď je 90 metrů krychlových napuštěno za devět minut," uvedl Vošta.

Společnost zaměstnává přes 260 lidí. "S náborem nových zaměstnanců jsme už začali, ale není to jednoduché najít někoho, kdo chce pracovat," řekl ředitel. "Najít zámečníka je téměř nemožné, proto lidi zaučujeme sami, a to trvá řadu měsíců," dodal. Práce v opravárenské firmě je navíc těžká, ve výrobě jsou pouze tři ženy. "Poměrně hodně se nadřeme na náš výkon," podotkl Vošta. Zřejmě i kvůli tomu řada obdobných firem v Česku zkracovala. Konkurenci tak má Ryko hlavně v Německu.

Do Děčína se svážejí na opravy vagony a cisterny z celé Evropy. "Loni jsme kompletovali soupravu vagonů, která odjížděla na stavbu trati mezi Mekkou a Medinou, zatímco většinou přijedou vozy po železnici, tentokrát se musely využít i lodě," uvedl Vošta.

Další investice rodinná firma s ročním obratem 350 milionů korun připravuje. Podnik patří do skupiny Ryko, jejíž roční obrat loni byl 700 milionů korun.