Silnice je součástí tahu z Brna do Vídně, objížďky jsou navržené dle hmotnosti vozidel. Zavřený úsek je možné objet přes Pasohlávky, Brod nad Dyjí a Dolní Dunajovice, kudy také budou jezdit autobusy. Objížďka je možná také z Brna po dálnici D2 a poté přes Hustopeče a Dolní Věstonice s napojením na hlavní silnici u Perné.
Most mezi Mušovskou a Věstonickou nádrží je z roku 1979 a vykazuje už značné množství poruch, které však zatím nemají vliv na bezpečnost provozu. "Celkový stav mostu je hodnocen jako velmi špatný. Na většině částí jsou zjevné závady a poruchy odstranitelné jen pomocí velké opravy. Zatím nemají nepříznivý vliv na bezpečnost a únosnost a jsou za předpokladu okamžitého zahájení opravy ještě hospodárně opravitelné. Rozvoj dalších poruch neporoste lineárně, ale geometrickou řadou," uvedl Rýdl.
V budoucnu se počítá s tím, že přes nádrže povede dálnice D52, současná dvoupruhová silnice tak bude rozšířená na čtyři pruhy a tomu bude odpovídat i nové přemostění.