V lednu teplota jen výjimečně stoupala nad nulu a průměrná teplota se pohybovala pod minus pěti stupni. Loni to bylo podle Českého hydrometeorologického ústavu minus jedna. "Celkově se vícenáklady za zimní údržbu a provoz v lednu vyšplhaly k téměř šesti milionům korun. To je zhruba o 15 procent více než loni v lednu," uvedl Havránek.
Poruchy elektromotorů jsou v mrazivém počasí častější, 1. února situace vygradovala. Dopravní podnik také zaznamenal větší množství takzvaně utržených kol u tramvají. Kolo se totiž skládá ze dvou částí nad sebou, mezi nimiž je guma. Vlivem mrazu materiály pracují tak, že se kovové součásti začnou protáčet.
V mrazech také roste spotřeba elektřiny, nafty i stlačeného zemního plynu. "Spotřeba elektřiny se vlivem počasí u tramvají zvýšila o 1,2 milionu korun," uvedl Havránek. Vyšší spotřeba je dána mimo jiné horší adhezí a také nutností tramvaje ve vozovně před vyjetím předtápět. Měsíčně všechny vozy dopravního podniku najedou tři miliony kilometrů.
Vyšší náklady měl dopravní podnik proti předchozím zimám i s úklidem zastávek. V noci také vyjížděly tramvaje kvůli tomu, aby udržely nezasněžené koleje, a speciální tramvaj s lyžinou srážející námrazu. Jezdil také trolejbus se speciální technologií, která nanáší na troleje nemrznoucí směs, aby se zabránilo jejich namrznutí. Potřeba je také více vyhřívat výhybky.
I přes veškerou snahu zaměstnanců v některých extrémních dnech, zvláště při sněžení, nejezdily některé linky na sídliště na kopcích a spoje se více či méně zpožďovaly.