Spor o platy pilotů se táhne několik let. Jejich odbory požadují výrazné zvýšení platů s argumentem, že platy posledních pět let nerostly, i když Lufthansa za tuto dobu vydělala kolem pěti miliard eur (135 miliard korun).

Vedení společnosti požadavky pilotů odmítá, a tak dnes odbory zastupující přes 5000 pilotů znovu pohrozily stávkou. Její termín neuvedly, chtějí ho oznámit až 24 hodin před zahájením. Piloti ale vyloučili, že by stávkovali o Vánocích.

Spor mezi svazem VC a vedením Lufthansy se týká mimo jiné požadavku zachování přechodného opatření, které pilotům umožňuje odejít do penze už v 55 letech. Do dovršení zákonného důchodového věku jim pak Lufthansa vyplácí až 60 procent mzdy. Zákonný důchodový věk v Německu je nyní 65 let a pět měsíců, v dalších letech stoupne na 67 let.

Odborům také vadí, že stále více pilotů létá pro nízkonákladové aerolinky Eurowings, které jsou dceřinou firmou Lufthansy. Piloti mají ale u Eurowings výrazně nižší platy.

Nástupní plat pilotů u Lufthansy činí i s příplatky 73.000 eur (téměř dva miliony korun) ročně, piloti na vrcholu kariéry vydělávají s příplatky až 255.000 eur (6,8 milionu korun) ročně. I proto v minulosti velká část německé veřejnosti nesla stávky pilotů s nelibou.