K systému se mohli podnikatelé připojit i dříve, ale v testovacím prostředí, tzv. playgroundu, se data o evidovaných tržbách, tedy vydaných účtenkách, neukládala. Povinnost evidovat tržby ovšem nastane až od 1. prosince. "Pilotní provoz primárně slouží podnikatelům k otestování jejich pokladních zařízení a vlivu EET na jejich prodejní a účetní procesy," řekla Petlachová. Počet podnikatelů, kteří se již připojili, neuvedla.

Evidence tržeb bude spuštěna 1. prosince pro hotely a restaurace a měla by se týkat zhruba 50.000 podnikatelů. Registrační údaje, s kterými se lze k systému přihlásit přiděluje Finanční správa od 1. září. Dosud správa vydala zhruba 21.000 autentizačních údajů.

Podnikatelé si tak mohou od dneška otestovat funkčnost pokladního zařízení s nainstalovaným certifikátem. A ověřit si, zda se data ukládají na servery Finanční správy.

Podnikatelé mohou požádat o autentizační údaje dvěma způsoby, a to elektronicky, prostřednictvím Daňového portálu s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky, nebo osobně na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu.

Autentizací získá podnikatel přihlašovací údaje na daňový portál, kde je mu umožněna správa certifikátů a údajů pro správu evidence tržeb. O údaje musí podnikatel požádat před přijetím první evidované tržby.