"Dodávka devíti bezbariérových vozů je v plánu v roce 2017 a dodávka dalších osmi pak o rok později. Půjde o dvounápravové třídveřové autobusy na CNG palivo. Každý z nich má předpokládanou hodnotu pět a půl milionu korun," uvedl Kysela.

Naposledy tak velkou zakázku na nákup autobusů dopravní podnik vypsal v roce 2013. Za bezmála 100 milionů korun nakoupil 21 nízkopodlažních autobusů Iveco, jejich dodávka byla rozdělena do čtyř let. Poslední převezme v příštím roce. Nové autobusy jsou plně bezbariérové, pojmou až sto cestujících a jsou vybavené i rampou pro přepravu vozíčkářů. Novinkou je samoobslužné otevírání dveří cestujícími. Autobusy budou i bezpečnější, jsou vybavené samohasicím systémem pro případ požáru motoru. Komfortnější jsou i pro řidiče, kabina je totiž klimatizovaná. DPMLJ má celkem k dispozici přes 130 autobusů, z toho dvě třetiny jsou nízkopodlažní. Průměrná doba stáří autobusů je skoro devět let.

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce je největší společností ve vlastnictví Liberce, od podzimu 2009 je menšinovým vlastníkem sousední Jablonec nad Nisou. Firma zajišťuje městskou dopravu v obou městech i tramvajové spojení mezi nimi. Jako subdodavatel se na tom podílí i firma Busline, v Liberci má na starost zhruba 40 procent autobusové dopravy. Město chce podle Kysely, aby dopravní podnik byl schopen zajistit veřejnou dopravu v Liberci bez subdodavatele. "Je to strategický výhled, který jsme dali představenstvu podniku," dodal Kysela.

Dopravní podnik chce s pomocí evropských dotací v nejbližších letech investovat nejen do nákupu nových autobusů, ale také do tramvajových tratí. Už v příštím roce chce za 65 milionů korun rekonstruovat úsek v Rumunské ulici v Liberci. Připravuje se také modernizace další části tramvajové trati do Jablonce a přímo v Jablonci by se měla trať prodloužit zhruba o 750 metrů do centra města. Náklady jen na prodloužení kolejí se odhadují na více než 300 milionů korun.