Studii město zaslalo ministerstvu dopravy. Trasa navrhovaná studií má zrychlit a zjednodušit dopravní obsluhu Kladna, stávající více než 20 let starý projekt je podle ní zastaralý.

V aktuální projektu vidí studie nedostatky, například odtržení stadionu Sletiště od zbývající části města, čímž by se zhoršila jeho dostupnost, stávající koridor město obsluhuje jen okrajově a nevede nejrychlejší trasou.

"Pokud nepřivedeme vlak k lidem, získáme sice za 22 miliard elektrifikovanou trať, ale cestující to nijak nepřiměje vlak použít. Než dojedou z našeho největšího sídliště na vlakovou zastávku a pokud připočtu dobu parkování a čekání na spoj, tak za stejný čas budou autem na kraji Prahy," řekl kladenský primátor Milan Volf (Volba pro Kladno). Navrhované zdvojkolejnění trati podle něj zásadně odmítají rezidenti, kteří v její blízkosti žijí.

Město by také chtělo rychlou rekonstrukci stávající dráhy, tak aby za dva až tři roky byla hotová. Stát by měla až tři miliardy. Posloužila by pro spojení Kladna s jihozápadní částí Prahy, pro napojení obcí mezi Kladnem a Hostivicí.

Trať na pražské letiště má být hotová mezi roky 2023 a 2024. Vyjít by měla zhruba na 20 miliard korun. Projekt řeší i železniční propojení mezi Dejvickou a Veleslavínem. Radnice Prahy 6 trvá na vedení dráhy tunelem, což je dražší varianta.

sbe abz