Media Tenor vycházel ze zpráv ve zpravodajských sekcích serverů iDnes.cz, IHNED.cz, E15.cz, Novinky.cz a Aktuálně.cz. Volkswagen se v žebříčku zmínek držel loni po tři čtvrtě roku až na šestém místě. Když ale v září obvinila americká federální Agentura pro ochranu životního prostředí firmu, že do aut s naftovými motory instalovala software umožňující skrýt skutečnou hladinu vypouštěných emisí, poskočil Volkswagen na špičku.
Firma měla 2783 zmínek, o dvě třetiny více než druhá automobilka Škoda Auto, která je součástí koncernu Volkswagen, a dvakrát více zmínek než třetí České dráhy. Navíc měl Volkswagen nejvíc negativních zmínek, celkem 810, několikrát více než ostatní firmy. "Znamená to zásadní obrat mediálního obrazu u firmy, která se v posledních letech v žebříčku nejzmiňovanějších firem sice pravidelně umisťovala, ale vždy jako jedna z nejpříznivěji prezentovaných," uvedla analytička Media Tenor Věra Bartalosová.
Na druhém místě v počtu negativních zmínek byl státní železniční dopravce České dráhy. "Těm mediálně uškodila zejména prohraná arbitráž s dodavatelem lokomotiv. Četnost negativních informací však byla u drah přibližně čtyřnásobně nižší než u Volkswagenu, navíc byly vyvažovány i téměř shodným počtem informací pozitivních," sdělil Pavel Herot z Media Tenor.
Dlouhodobě nejkladněji prezentovanou firmou internetového zpravodajství zůstává podle Media Tenor Škoda Auto, přestože se skandál mateřského Volkswagenu dotkl i vozů české automobilky. Nově se mezi deseti firmami s největším počtem kladných zmínek objevila také automobilka Tatra nebo strojírenská společnost Škoda Transportation. "V žebříčku stoupá také operátor O2, který po vyčlenění správce sítí CETIN ohlásil zvýšení zisků," oznámil Herot.