DPMO chce v letech 2016 až 2018 pořídit osm nízkopodlažních autobusů v kloubovém provedení a dalších 17 autobusů ve standardním rozměru. Součástí chystaného tendru je i nákup jednoho malého nízkopodlažního autobusu. Vedení DPMO hodnotu chystané zakázky odhadlo na 145 milionů korun a uvedlo, že při nákupu autobusů nepočítá s dotacemi Evropské unie.
Na konci loňského roku DPMO podle údajů z výroční zprávy provozoval 78 autobusů, jejichž průměrné stáří bylo 7,5 roku. Více než polovinu vozového parku tvořily nízkopodlažní autobusy, jejichž délka nepřesahuje 12 metrů. Cestující v Olomouci vozí starší autobusy Karosa i nová nízkopodlažní vozidla Solaris Urbino.
DPMO postupně modernizuje také tramvaje. Například v roce 2013 hlavně kvůli zprovoznění nové trati na lidnaté sídliště Nové Sady pořídil 18 nových či modernizovaných tramvají za 370 milionů korun. Jejich nákup byl ze 75 procent financován dotací z Regionálního operačního programu Střední Morava.
Loni DPMO provozoval 72 tramvajových vozidel a 78 autobusů. Tramvaje ve stotisícové Olomouci v roce 2013 přepravily 25,568 milionu cestujících a autobusy 26,625 milionu lidí. Zatímco cestujících, které loni v Olomouci přepravily tramvaje, přibylo, u autobusů byla situace opačná.