Uvedl, že AWT chce napojit terminál na Gdaňsk, Gdyni a další evropské přístavy. Už nyní má překladiště napojení na největší evropské přístavy, jako jsou německý Hamburk nebo nizozemský Rotterdam. "Zároveň s podporou a využitím synergií s PKP CARGO, které v Polsku provozuje celkem 25 terminálů a logistických center, se Paskov stane součástí plánovaného logistického trojúhelníku Balt - Jadran - Severní moře, kde bude plnit roli hlavního logistického hubu (uzlu) v jeho jižní části," uvedl mluvčí.

V Paskově vzniknou dvě nové koleje, každá v délce 350 metrů, parkovací plocha pro 40 tahačů, napojení pro chladící kontejnery nebo speciální místo pro kontejnery s nebezpečným zbožím. "Samozřejmě toto rozšíření plochy a poskytovaných služeb si vyžádá výstavbu nového moderního řídicího střediska pro dispečink," uvedl Kresač.

AWT patří mezi největší soukromé železniční nákladní přepravce v Evropě. Ve svém vozovém parku má více než 160 lokomotiv a 5100 vozů. Na českém trhu má podíl přes 12 procent. Kromě paskovského terminálu provozuje v České republice více než 60 železničních vleček, vlastní přes 400 kilometrů vlastních tratí a zaměstnává přes 2000 lidí. Letos se AWT stala součástí polské skupiny PKP Cargo, která je největším operátorem nákladní železniční dopravy v Polsku a druhým největším v Evropské unii.