"Cílem předloženého návrhu zákona je tak dát do souladu zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla s výkladem uvedené právní úpravy EU provedené Soudním dvorem EU," uvedlo MF.

Předmětem sporu u Soudního dvora EU byla otázka, zda se povinné pojištění motorových vozidel vztahuje na škody způsobené použitím traktoru jako dopravního prostředku. Nikoliv však při provozu na veřejné komunikaci, ale při ukládání balíků sena do seníku ve stodole. Pojišťovna odmítla zaplatit náhradu, protože se podle ní pojištění odpovědnosti nevztahuje na použití traktoru jako pracovního stroje v rámci práce před stodolou na statku, tedy mimo silniční provoz.

"Přijetím zákona vznikne vlastníkům vozidel, kteří nebyli dosud vystaveni povinnosti sjednat pojištění odpovědnosti z provozu vozidel, pokud nebyla provozována na veřejných pozemních komunikacích, povinnost do 31. května 2016 sjednat pojištění odpovědnosti z provozu těchto vozidel," uvádí materiál MF.

sos jw