"Součástí stavby obchvatu (Bludova) je i přeložka účelové komunikace do areálu soukromé firmy, která nesouhlasila s tím, aby ji převzala a v budoucnu se o tuto přeložku starala," uvedl Smolka, podle kterého ale ŘSD nemůže vlastnit účelové komunikace. "Velice nám vyšla vstříc obec Bludov, která na svém zastupitelstvu odsouhlasila to, že tuto komunikaci převezme do svého majetku," řekl Smolka.

Přípojku nechtěla převzít firma MJM Litovel, která má u Bludova podnikový areál. Společnost podle Smolky s ŘSD málo komunikuje. Právnička MJM Litovel Dana Holcman pro internetový portál Šumperský rej uvedla, že ŘSD nechtělo garantovat dokončení nové komunikace v dřívějším termínu, než bude zbourána stará silnice. Firmě se nelíbilo ani to, že na přeložku silnice bude napojena cyklostezka, protože kvůli velkému počtu nákladních automobilů hrozí riziko častých nehod. Právnička tvrdí, že pokud by společnost komunikaci vlastnila, tak by za to nesla odpovědnost.

Příprava stavby obchvatu, který na silniční tepně spojující centrální část Olomouckého kraje s Jesenickem odvede hustou automobilovou dopravu z Bludova, je díky tomu v plném proudu. Stavba by mohla být zahájena v roce 2018 poté, co se podaří vykoupit potřebné pozemky. Náklady na vybudování obchvatu Bludova mají činit zhruba 3,4 miliardy korun bez DPH. "Předpokládám, že stavba by mola být dokončena v roce 2020," řekl Smolka.

Všechny obchvaty na silnici I/44 z Mohelnice do Šumperka mají být podle předběžného harmonogramu hotovy v roce 2026 a celkové náklady jsou vypočítány na osm miliard korun. Loni v létě byl zprovozněn obchvat obcí Zvole a Vlachov na Šumpersku, jehož stavba stála zhruba miliardu korun. Na seznamu dopravních staveb na silnici I/44 je také obchvat Zábřehu, Postřelmova či obce Libivá.