"První dvě jednotky zůstanou v Moravskoslezském kraji (Škoda Vagonka sídlí v Ostravě). ČD je nasadí na spoje mezi Ostravou a mošnovským letištěm," uvedla Šubová. Oba RegioPantery dodá Škoda Vagonka drahám do poloviny prosince 2015. Provoz na nové lince začne 13. dubna, spoje budou zatím zajišťovat jednotky CityElefant. Rámcový kontrakt na 11 RegioPanterů, jehož platnost je 48 měsíců, má hodnotu 1,2 miliardy korun. ČD budou objednávat vlaky podle potřeby.

"České dráhy už v minulých letech objednaly 26 vlaků RegioPanter v různých konfiguracích a většinu z nich už provozují," uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Výrobce, který dodal první regionální vlaky v roce 2012, dokončuje poslední dvě soupravy.

"Jednotky už se na českých tratích osvědčily a doufám, že další z nich velmi brzy přispějí ještě k větší atraktivitě osobní železniční dopravy," uvedl šéf Škody Transportation Tomáš Ignačák. Regionální, nízkopodlažní a klimatizované RegioPantery nasazují České dráhy v Ústeckém, Jihočeském, Jihomoravském, Olomouckém, Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Jsou vhodné pro provoz na všech elektrifikovaných tratích ČR. Kapacita soupravy je 147 míst k sezení, z toho devět míst v první třídě. Jsou 53 metrů dlouhé a jejich rychlost je do 160 km/h.

ČD už loni objednaly od Škody 14 souprav pro meziregionální rychlíkovou dopravu, které budou právě na bázi jednopodlažních regionálních RegioPanterů. Prvních šest třídílných a pětidílných souprav bude dodáno letos. Celkově jde o kontrakt za 2,6 miliardy korun. Budou se montovat ve Škodě Vagonka, plzeňský závod vyrobí kompletní podvozky a trakci. Škodovka tak bude mít v portfoliu také produkt pro dálkovou železniční dopravu, jež se rozvíjí ve všech zemích Evropy.