Provozní zisk skupiny loni dosáhl 1,66 miliardy eur, a mírně tak zaostal za odhady analytiků v anketě agentury Reuters. Ti počítali s provozním ziskem 1,69 miliardy eur.

Italské značce luxusního zboží Gucci provozní zisk klesl o skoro sedm procent na 1,05 miliardy eur. Na celkovém zisku celé skupiny se ale nadále podílela z více než 60 procent.

Tržby Gucci více než dva roky klesaly s tím, jak se firmě nedařilo změnit vzhled svých výrobků. Kering v prosinci obměnil část vedení Gucci, letos se chce zaměřit na zotavení značky, na kvalitu služeb v prodejnách a na to, aby byly kolekce konfekčních oděvů přitažlivé pro zákazníky.

Naopak tržby z prodeje zboží značky Yves Saint Laurent se za poslední tři roky zdvojnásobily. Značka, která mnoho let předtím zápasila s problémy, se teď prý začíná výraznou měrou podílet na celkovém zisku skupiny.

Divizi Puma, ve které Kering vlastní podíl zhruba 86 procent, klesl loni příjem o více než tři procenta na skoro tři miliardy eur a provozní zisk se snížil o třetinu na 128 milionů eur. Značka sportovního zboží vynakládala značné prostředky za marketing a po exkurzu do světa módy podle listu The Wall Street Journal usilovala o návrat ke kořenům značky, tedy k oděvům pro atletiku a další výkonnostní sport.

Kering očekává, že tržby letos podpoří příznivý vývoj směnných kurzů, konkrétně slabé euro a silný dolar.