Dopravní podnik už úvěr měl. V roce 2012 uzavřel smlouvu s ČSOB na půjčení 300 milionů korun. Třetina měla být určena na obnovu starších vozů, 200 milionů na nákup nových trolejbusů. Čerpání úvěru bylo nastavené do konce letošního roku, dopravní podnik ale potřebuje většinu peněz čerpat až příští rok.
"ČSOB si podmínila čerpání úvěru do dalšího roku poplatkem ve výši zhruba dva miliony korun. A protože ta původní zakázka byla soutěžená podle zákona o veřejných zakázkách, není možné toto akceptovat. Je to v rozporu se zákonem, podle kterého to bylo soutěženo. Ten původní poplatek byl v řádech statisíců a navýšit ho takto nebylo možné," řekl ČTK Chobot s tím, že původní úvěr dopravní podnik na konci roku uzavře a začne splácet.
Nového partnera pro financování chce akciová společnost, jejímž jediným vlastníkem je město Ústí nad Labem, najít v listopadu. "Vybráno má být v druhém týdnu v listopadu. Nevíme, kolik bude nabídek, ale víme, že se kolem několik bank točí," doplnil Chobot. První část úvěru potřebuje dopravní podnik čerpat už v polovině ledna. Do konce příštího roku pak chce vyčerpat celý. Podle zadávací dokumentace by měl půjčku splácet 11 let.
Celkové náklady na obnovu vozového parku přesáhnou 400 milionů korun, 123,5 milionu získá dopravní podnik z evropské dotace. Dopravní podnik pořídí dohromady 26 nových trolejbusů. Tři vozy už nasadil do provozu, další tři by měl výrobce dodat do konce letošního roku.