Poslední vlak projel na trase v květnu 1945. Od té doby cesta z Dolní Poustevny do Děčína trvala vlakem i autobusem zhruba dvě a půl hodiny. Nový spoj zkrátí cestu na 65 minut. "Je to splnění velkého snu. Očekávání má celá severozápadní část Šluknovského výběžku veliká. Teď se nám otvírají dopravní cesty za vzděláním, kulturou, sportem, prací. Konečně budeme napojení na republikový železniční koridor," řekl novinářům starosta Dolní Poustevny Miroslav Jemelka.
Ve Šluknovském výběžku je dlouhodobě vysoká nezaměstnanost. Bez práce je v okrese Děčín na 9500 lidí. "Doteď k nám jezdilo jen málo Čechů pracovat, ale věříme, že nový spoj přispěje k otevření možností zaměstnání u nás," řekl starosta Sebnitzu Mike Ruckh. "Linka pro nás znamená, že budeme ležet více v turistickém centru, že nebudeme takto na konci, navíc určitě přinese hospodářský rozkvět," uvedl Ruckh.
Na nové lince pojede denně osm párů přímých vlaků. Cestující budou vozit německé vozy Desiro. Vlakový personál i strojvedoucí jsou zaměstnanci Českých drah. Dopravcem jsou společně České dráhy a DB Regio. Na lince bude pro cestující z Čech do Čech platit tarif Českých drah a pro cestující z Čech do Německa tarif podle takzvaného malého pohraničního styku. Zatímco doposud stála jízdenka z Dolní Poustevny do Děčína 126 korun, po zavedení nového spoje zaplatí cestující 69 korun.
Vlaky objednává společně Ústecký kraj a VVO (Verkehrsverbund Oberelebe - Dopravní sdružení Horní Labe). "Objednávka je zatím na čtyři a půl roku. Očekáváme, že spoje by mohlo využívat až 1000 osob denně," řekl novinářům mluvčí VVO Christian Schlemper.
Do obnovy trati, která dříve sloužila také jako pašerácká stezka, investovala německá strana dva miliony eur (54,87 milionu korun). Správa železniční dopravní cesty dala 35 milionů korun. Zatímco na české straně se trať obnovovala, v Německu museli položit asi 500 metrů nových kolejí. Nová linka U28, která projíždí celou oblastí Českého a Saského Švýcarska, nese název Dráha národního parku - Nationalparkbahn.