Ve vyšetřovací vazbě dnes skončili dva kormidelníci a dva členové řídícího týmu. Jedenáct dalších členů posádky, včetně kapitána, bylo zatčeno již dříve. Zatčeni tak byli podle prokuratury všichni členové posádky, kteří se podíleli na manévrování potopeného plavidla.
Všichni jsou obviněni z nedbalosti při řízení lodě a z neposkytnutí pomoci cestujícím poté, co se loď začala potápět. Kapitán dokonce v první chvíli vyzval cestující, aby zůstali ve svých kajutách, a evakuaci zahájil až půl hodiny po začátku katastrofy. To nejspíš mnoha lidem zabránilo dostat se včas z podpalubí.
Do vyprošťování těl z vraku se zapojily stovky jihokorejských potápěčů. Na pomoc jim dnes přijeli američtí potápěči a další odborníci s lodí armády USA Saveguard.
Krátce po obnovení dnešního hledání ale operaci přerušilo špatné počasí. Podle jihokorejské pobřežní hlídky budou vichry a deště v oblasti ztroskotání trajektu pokračovat asi celý víkend.
Na palubě lodi, která se převrátila 16. dubna, bylo v době nehody 476 lidí, zachránit se podařilo jen 174 z nich. Většina cestujících byli studenti jedné střední školy, kteří byli na školním výletě.
Příčina neštěstí se zatím nezná. Podle prvních poznatků byla loď nejspíš značně přetížená. Vezla prý minimálně třikrát větší náklad, než bylo pro ni doporučené. Prokurátor v pátek prohlásil, že na nehodě mohl mít podíl náhlý manévr, špatně zabezpečený náklad, nástavby provedené na plavidle dodatečně pro zvýšení jeho kapacity a také vodní proudy. Co přesně nehodu způsobilo, podle něj odhalí posudky expertů.