Turbodmychadla pro naftové motory nákladních a užitkových vozidel a další autodíly, odlitky z hliníku a litiny, formy a nástroje z ČZ směřovaly do celkem 39 zemí světa. Největší podíl, téměř 31,5 procenta, směřoval do Ruska. Silné postavení má ČZ i v dalších postsovětských republikách. K významným exportním cílům patřily dále Mexiko, Francie, Itálie, Turecko, USA, Finsko, Čína, Německo a Argentina. "Největší meziroční dynamiku měl obchod s Itálií, Tureckem, Finskem a Čínou," uvedl mluvčí.

Do Ruska vyváží ČZ především turbodmychadla z divize ČZ Turbo, jednak přímo, jednak prostřednictvím společného podniku Turbo Gaz v Nižném Novgorodu. Ten zboží následně dodává spotřebitelům na ruském trhu, a to výrobcům nákladních aut, zemědělských strojů i výrobcům užitkových vozidel.

Vysoký objem exportu ČZ do Mexika a Francie souvisí s dodávkami turbodmychadel do závodů firmy John Deere. Přes určité meziroční zpomalení zůstávají pro ČZ tyto trhy na druhém a třetím místě z hlediska objemu. John Deere má pobočky po celém světě a ČZ dodává komponenty do jeho závodů v různých zemích, vedle Mexika a Francie také do USA či Argentiny.

V roce 2013 podnik investoval do modernizace téměř 88 milionů korun. Peníze šly především do strojního vybavení. Mezi největší investiční akce patřilo pořízení brusky na rotory a pětiosého obráběcího centra na frézování dmychadlových kol. Další peníze mířily do zkušebního zařízení a programového vybavení.

Firma v roce 2013 hospodařila se ziskem, jeho výši ale zveřejňuje až po auditu účetní závěrky. V roce 2012 činil zisk po zdanění 59,3 milionu korun, v roce 2011 to bylo 39,6 milionu korun.

ČZ je jedním z největších strojírenských podniků na jihu Čech. Loni mateřská organizace zaměstnávala 997 lidí a využívala služeb zhruba stovky agenturních pracovníků, převážně Slováků v náročnějších, slévárenských provozech.

Historie firmy sahá do roku 1919, kdy se v tehdejší Jihočeské zbrojovce vyráběly zbraně. O deset let později se výroba rozrostla o jízdní kola, v roce 1932 byla zahájena sériová výroba motorových kol a o tři roky později se objevily na trhu první strakonické motocykly. Tím začala slavná éra motocyklové produkce pod značkou ČZ. Výrobní aktivity se pak rozrostly o řetězy a obráběcí stroje. Po válce byla továrna znárodněna a ukončena zbrojní výroba. Po privatizaci v roce 1993 se prohlubuje orientace výroby na potřeby automobilového průmyslu.