Německý svaz GDF plánoval, že zhruba 2000 německých dispečerů zastaví práci ve středu mezi 08:00 a 09:00. To by znamenalo, že v Německu nebudou smět v tuto dobu startovat ani přistávat žádná letadla a nebude možné ani létat přes německý vzdušný prostor.
GDF chtěl přerušením práce podpořit rozsáhlejší akce francouzských kolegů, kteří hodlali stávkovat od 27. do 31. ledna. Jeden ze tří odborových svazů francouzských dispečerů ale dnes podle serveru lepoint.fr svou účast ve stávce odvolal a zbývající dva plánují stávkovat pouze 30. ledna. Mluvčí GDF následně oznámil, že vzhledem ke kroku francouzských kolegů nemají německé odbory koho ve stávce podporovat, a proto svou akci odvolávají.
Čeští řídící letového provozu naopak protesty odvolat nehodlají. Důvod k protestu nezmizel, řekl ČTK prezident Odborové organizace řídících letového provozu Stanislav Mrázek. Od čtvrtečních 7:00 až do 19:00 budou tuzemští dispečeři letecký provoz tedy řídit pouze po předem určených drahách, což například zpožděným letadlům neumožní nahnat čas během letu, dodal šéf dispečerských odborů s tím, že tuto formu protestu považuje za adekvátní.
Německým dispečerům podle DPA navíc hrozilo, že jim stávku zakáže soud. Záměr svazu GDF napadlo u soudu ve Frankfurtu nad Mohanem německé řízení letového provozu a u soudu v Mnichově letecká společnost Lufthansa. Argumentovaly tím, že chystané zastavení práce není motivováno pracovněprávními spory a že politické stávky německé zákony zakazují.
Stávka německých i francouzských dispečerů měla být součástí vlny protestů leteckých dispečerů v celé EU. Italští dispečeři chtějí stávkovat od 29. do 30. ledna. Na středu plánují zastavit práci jejich kolegové v Portugalsku a na Kypru. O den později chtějí stávkovat dispečeři v Maďarsku a na Slovensku. Rakouští dispečeři na podporu stávky svolávají na čtvrtek od 09:00 do 11:00 velkou poradu zaměstnanců, což ale nebude mít stejné dopady na letecký provoz jako zastavení práce.
Protesty jsou zaměřeny proti plánu Evropské komise na sjednocení vzdušného prostoru nad unií. Záměr Evropské komise by měl zkrátit letové vzdálenosti a ušetřit evropským aerolinkám miliardy eur ročně. Odbory v tom ale vidí bezpečnostní rizika a obávají se rušení pracovních míst.