Program má být obdobou podobných velkých bonusových programů, jako jsou ve Velké Británii Nectar, který využívá 20 milionů Britů, či PayBack v Německu, ten má více než 26 milionů členů. V Česku si program klade za cíl oslovit většinu českých domácností.
Za každý nákup či využití služeb na více než 1000 místech zákazník pomocí karty sbírá ibody, které se mu načítají na jeho konto. Novinkou je možnost automatického sbírání bodů za využívání finančních služeb banky a také za platby platební kartou. Za každý nákup v síti partnerů iBODU placený kartou České spořitelny se získávají ibody dvakrát.
"Vybudovat kvalitní bonusový program bylo v našem zájmu již poměrně dlouhou dobu. Koaliční program iBOD je pro nás zajímavou a plnohodnotnou alternativou a věříme, že díky němu nabídneme našim zákazníkům víc, než bychom mohli prostřednictvím samostatného věrnostního systému," uvedla Jana Choroušová z řetězce Datart.
"Naši zákazníci u nás nakupují dárky pro své ratolesti a my chceme zase podarovat je za to, že si vybrali právě nás," dodal majitel hračkářství Bambule Jaroslav Novozámský.
V první fázi projekt napřímo osloví tři miliony českých domácností letákem s dočasnou papírovou kartou. Projekt provozuje společnost Věrnostní program iBOD, jejíž prvním akcionářem je Česká spořitelna. Akcionářská struktura se podle tiskové zprávy může rozšiřovat o další partnery programu.