Recenze: Noční směna Renée Ballardovou čeká tam, kde začala pauza Harryho Bosche

Autor Harryho Bosche, mezinárodně úspěšný tvůrce thrillerů Michael Connelly (62). Tentokrát přichází s novou hrdinkou a opět je vynikající.
21. 4. 2019
08:00

Je nejspíš jen málo milovníků detektivek, kteří by neznali postavu Harryho Bosche od autora mezinárodně úspěšných thrillerů Michaela Connellyho (62). Tentokrát však přichází s novou hrdinkou a opět je vynikající.

Michael Connelly proslul jako duchovní otec legendárního a svébytného detektiva Harryho Bosche. Poté stvořil advokáta Mickeyho Hallera. A nyní přivádí na scénu žánru policistku Renée Ballardovou. Ta je v mnohém Harrymu podobná: když cítí, že je právo na její straně, jde tvrdohlavě proti pravidlům, i kdyby tím měla sama sobě uškodit. Její kariéře vůbec neprospělo, že napsala stížnost na svého nadřízeného – za trest byla přeřazena na noční směnu, kdy případy pouze přebírá, ale nikdy je nedořeší, protože ráno si je od ní převezmou kolegové.

Noční směna

Jednoho dne ale narazí na dva případy, se kterými se rozloučit nechce. V podzemní garáži byla nalezena šeredně zmlácená prostitutka, v nočním klubu byla zavražděna mladá žena. Ballardové v tom cosi nehraje. Všechny její policajtské instinkty ožijí. A tak se rozhodne jít proti pravidlům. Navzdory rozkazům nadřízených a přáním svého parťáka se pouští do pátrání na vlastní pěst a brzy zjistí, že se ve svém podezření nemýlila. Ocitá se na skutečně tenké hraně, ale přesto je odhodlána dotáhnout svůj záměr do konce bez ohledu na to, kolik klacků jí nadřízení naházejí pod nohy.

Tak za prvé: Michael Connelly (62) nepotřebuje superoblíbeného Bosche, aby ukázal, jak skvěle umí psát. Za druhé: Renée Ballardovou si zamilujete od prvních stránek. Přitom to pro autora byl do značné míry risk – najednou čtenáři předložit někoho nového. Knihomolové bývají, co se oblíbených hrdinů týká, poněkud konzervativní a novoty vnímají rušivě. Tentokrát není důvod. Postupné odhalování stop a propojování detailů se v rukou Renée mění v napínavé pátrání, jímž si autor rozhodně nedělá ostudu.

Autor Harryho Bosche, mezinárodně úspěšný tvůrce thrillerů Michael Connelly (62). Tentokrát přichází s novou hrdinkou a opět je vynikající.Autor Harryho Bosche, mezinárodně úspěšný tvůrce thrillerů Michael Connelly (62). Tentokrát přichází s novou hrdinkou a opět je vynikající. |

Sympatická, byť trochu svérázná Renée utáhne v pohodě celou knihu a čtenáři Bosch vůbec nechybí (ani není důvod stýskat si, znovu se vrátí). Takhle dobře pojatá ženská hrdinka už v detektivkách dlouho chyběla! Connelly zkrátka umí a i proto stojí za to nevzdat se na několika prvních stránkách, kde se děj teprve rozjíždí. Pak totiž budete odměněni a knihu nebudete chtít odložit.

Michael Connelly

Noční směna

Počet stran: 368