Svátek slaví Robert, zítra Blahoslav
Polojasno 23°C

Rumpumpum aneb rychle a tvrdě je správně! Recenze alba Hungry Beats – Doom of Chaos

Autor: shp -
28. června 2018
09:00

Nejslavnější české frenchcore a hardcore duo Hungry Beats aka Kryštof Babjuk a Filip Houdek patří už dávno nejenom ke stálicím domácí scény, ale i té světové. DJové a producenti, kteří vystoupili na akcích jako Dominator, Masters of Hardcore nebo DefQon.1, vydali letos své čtvrté album nazvané Doom of Chaos. Jakou evolucí prošel jejich sound a jak se poprali s tím, že hrají hodně rychlý a tvrdý, ale zároveň stereotypní hudební žánr, se dočtete na následujících řádkách.

První album Hungry Beats nazvané pekelně The Beginning of Hell (2013, label Altern-Hate) bylo hardcorové. Dvě následující Harder Than You (2014) a Futurecore (2016), na němž spolupracovali s kamarády The Butchers, se nesly v duchu a zvuku frenchcoru. Právě tento sound „Hladové Beaty“ proslavil. Obě tato alba vyšla na domácím labelu Prague Nightmare Records. Nejnovější Doom of Chaos z letošního února je frenchcore nálož do morku kostí.

Kdo nemá rád tvrdou elektroniku nad 200 bpm, ať si tenhle kousek vůbec nepouští. Naopak ti, kteří vyhledávají party spíše undergroundového ražení a libují si v jednom kopáku za druhým, budou spokojeni. O světovosti alba, které vyšlo pouze digitálně na labelu Brutale, svědčí i velké množství spoluprací s těmi nejznámějšími frenchcore a hardcore producenty ze scény. Ostatně Brutale založili slavní The Sickest Squad, Meccano Twins a Unexist. A to mluví samo za sebe.

No, señor

Tohle je partystarter jako vyšitý. Odpal jak stvořený na začátek setu nebo k agresivnímu refreshi parketu po nějakém setfilleru. Řízné kopáky a umně vysamplovaná klasika hispánského hip hopu Control Machete – Sí, Señor hladí ušní bubínky. Škoda že se tahle mexická banda již rozpadla. Její odkaz však žije dál a dnes i v jednom českém frenchcoru tracku. Můj favorit z celého alba. Hodnocení: 95 %

Feel the Force (ft. MC Frustrator)

Tenhle track s epickým build-upem hned v počátku mají Hungry Beats na svědomí s vousatým nizozemským MCm Frustratorem, který spolupracoval již s hardcore a frenchcore umělci jakými jsou T-Junction & Rudeboy, Sjammienators, Maissouille nebo hardtechno legendou Jasonem Littlem. Ani s letenskými hochy nespolupracuje poprvé. Tentokrát je to fajn track, který sice ničím nepřekvapí, ale udržuje si za doprovodu jednoduchých vokálů (čti pokřiku) MCho vysoký standard Hungry Beats. Hodnocení: 80 %

Bad to the Bone

Tohle je příklad samplingu, který upřímně moc nechápu. Celý track je nalepen na klasický blues rock song od George Thorogooda and The Destroyers, který znáte z kultovního sci-fi Terminátor 2: Den zúčtovaní. Nepřidává k němu však nic nového nebo zajímavého. Pouze generické frenchcore kopáky s nulovou inovací. Takhle za mě určitě ne. Hodnocení: 35 %

The Psycho (ft. Maissouille)

Takový ten klasický frenchcore track začínající salvou kopáků, pokračující hiphopovými samply, který se v půlce zlomí, burácení přestane a představí se hororová cinkavá melodie. Tento kousek rozhodně není špatný, jen nenápaditý. Nic jiného této spolupráci s Francouzem Maissouillem vytknout nelze, na party bych na něj určitě pařil také. Hodnocení: 65 %

Tripzone (ft. Radium)

Z tohoto floorkilleru je ihned cítit drive od Radium. Tahle spolupráce se povedla, i když opět nejde o nic originálního. Tohle je frenchcore ve své krystalické podobě bez příkras a bez větších nápadů. Kopáky doprovází jednoduchá melodie a hlášky o drogách. Naprosto v pohodě pro ty, kteří frenchcore rádi, i když nejde o vyčnívající dílo. Hodnocení: 70 %

The Last Jedi

Ultimátní fandovská pocta sci-fi fenoménu Star Wars, konkrétně její osmé epizodě. Nutno podotknout, že Hvězdné války, Nehvězdné války, tenhle track má říz. Kopáky jsou přísné, build-up před polovinou tracku fajn, melodie neurazí a člověk má při poslouchání neustálý pocit naléhavosti. Naléhavý pocit, že by měl jít někam pařit. A rychle. Hodnocení: 80 %

Mechanical Mayhem (ft. Psiko)

Další spolupráce, ze které slyším hosta. Zde název tracku dokonale vystihuje, co dostanete do uší. Mechanické šílenství je rambajz jako z továrny. Ale z takové továrny, ve které byste makali i zadarmo. Naléhavé tempo, přísné kopáky, spousta efektů vybroušená filtrem. Takhle má znít frenchcore, takhle to má bouchat! Hodnocení: 80 %

God Machine (ft. Pattern J)

Track se zajímavým vývojem. Pořád se v něm něco mění, jednodušší melodii střídá propracovanější a vokál od finské hippopové formace Kwan z jejich songu Everybody Wants to Be an MC je hodně trefný. Tohle má od nudy tak daleko jako Marshmello k hardcoru. Jeden z nejlepších kousků z alba. Hodnocení: 85 %

Boom Boom (ft. A-Kriv)

Track, na kterém se podílel také italský uptempo hardcore DJ a producent A-Kriv, patří překvapivě k těm tuctovějším kouskům z alba. Boom Boom vokály doprovází klasické kopáky, tempo je po většinu tracku stejné a i když to není průšvih, zavání tento počin nudou. Ani pokus o atmosférické pozadí na mě nezapůsobil. Hodnocení: 45 %

Criminal Impulse

Taková ta typická Hungry Beats odsypávačka. Kope to, zní nadávky jako fuck a suck z naspeedovaných úst, která zní jako ta Eminemova a i když působí tento track spíše jako setfiller, neurazí. Víc se o něm říct nedá. Hodnocení: 55 %

Cash Machine (ft. Adrenokrome)

Hutný track s trefným odpichem ihned z atmosférického startu. Jednoduchá a až minimalistická hororová melodie navozuje příjemné mrazení v zádech. To pak brzy vystřídá kývání hlavou do rytmu. Tuhle věc si klidně dokážu představit jako soundtrack k nějakému Hellraiserovi. Je to temnota. Spolupráce s francouzským Adrenokromem letenským hochům evidentně svědčí. Hodnocení: 75 %

Pure Hate

Nenávistný track, ze kterého zloba, naštvanost a rozhořčení vyloženě čiší. A to je dobře, člověk musí občas všechnu tu frustraci vůči falešným kamarádům, expřítelkyním, levým kolegům v práci a někdy i celému světu poslat ven. A paření na drsnou hudbu je tím nejlepším způsobem. Sada kopáků, Eminemovy vokály „Even if I Hated Kim“ ze songu Cleanin’ Out My Closet (který je také o bývalce) a bzučivá melodie jsou dobrým receptem na to se na parketu vyřídit. Hodnocení: 85 %

Scratchcrusher (ft. The Butchers)

Domácí spolupráce je kvalitní nadstandardem frenchcoru! Hodně svižná tucka, na kterou si budete poklepávat nohou, dokud se neprodupete k sousedům. Vokál z Anthrax – Bring the Noise ft. Chuck D from Public Enemy je trefný jako vždy. Hodně a moc. Och, jak jsme se všichni napařili skateboardingové gamesy Tony Hawk’s Pro Skater 2, na jehož soundtracku je. Jak už název napovídá, dočkáte se i spousty strachování. Tohle je fakt pecka a podle mě jasné stříbro z celého alba. Hodnocení: 95 %

Showtime (ft. Dr. Peacock)

Track lehce industriálnějšího ražení, který připomíná spíše starší tvorbu Hungry Beats. Spolupracovali na něm společně s největší megahvězdou frenchcore scény Dr. Peacockem, ale že bych jeho sound z tracku nějak extra slyšel, to se říct moc nedá. Čím přispěl, samplem vokálu „Are you ready for this? Showtime!?“. Každopádně nejde o špatnou věc, trsá se na ni v pohodě. Hodnocení: 70 %

Slovo závěrem: Hungry Beats dále pilují svůj osobitý hutný sound, se kterým se letenští hoši probili mezi světovou frenchcore špičku. Jde zatím o jejich nejlepší album. Dalších keců netřeba. Celkové hodnocení: 80 %